We leren:
- Hoe om te gaan met gereedschap
- Kijken naar kunst van Karel Appel en andere assemblagekunst
- Verwoorden wat we zien, voelen en denken
- Respectvol spreken en luisteren
- Een onderzoekende houding aan te nemen
- Samenwerken
- Creatief denken en experimenteren
- Anders naar afval en kunst kijken
Oriënteren: We starten met het bekijken en vergelijken van verschillende vormen van assemblagekunst en kunst van Karel Appel. We bespreken wat we zien en luisteren naar elkaars observaties en ideeën.
Onderzoeken en maken: De leerlingen gaan op onderzoek uit. Wat ligt er allemaal aan afval, kosteloos materiaal en hout? Wat spreekt je aan? Welke ideeën krijg je bij het zien van het materiaal? Wat kan dit worden? Hoe maak je het vast? Dit experimenteren; een tijdje zoeken, schuiven en kijken bij elkaar, draagt bij aan een onderzoekende houding. Vervolgens maken de kinderen hun definitieve beeld, waarbij ze elkaar helpen met vasthouden, timmeren, lijmen etc…
Evalueren: We bekijken elkaars werk en evalueren het proces d.m.v. een “reizende tentoonstelling”.







