Tijdsduur: 2 uur – Kosten: in overleg – Max aantal deelnemers: 20
Wil jij leren hoe je snel en handig een pinterestwerkje omtovert in een goede procesgerichte beeldende les? Wil jij leren welke zes stappen hierin belangrijk zijn? Wil jij morgen al starten met een mooie beeldende les?
Dan is deze workshop echt iets voor jou!
In korte tijd ervaar je hoe je zelf, met weinig inspanning, een goede procesgerichte beeldende les maakt. Na een korte introductie over procesgerichte didactiek, ga je zelf een les maken waarmee je de volgende ochtend direct kunt starten. Een les waarin kinderen leren observeren, meningen vormen, experimenteren, keuzes maken, oplossingen zoeken, reflecteren, luisteren naar elkaar, zelfvertrouwen opbouwen, creatief denken, evalueren en vooral veel plezier hebben, want als je goed in je vel zit, kun je beter leren!
Kerndoelen kunstzinnige oriëntatie:
54: De leerlingen leren beelden, muziek, taal, spel en beweging te gebruiken, om er gevoelens en ervaringen mee uit te drukken en om er mee te communiceren.
55: De leerlingen leren op eigen werk en dat van anderen te reflecteren.
Kerndoelen Nederlands:
1: De leerlingen leren informatie te verwerven uit gesproken taal. Ze leren tevens die informatie, mondeling of schriftelijk, gestructureerd weer te geven.
2: De leerlingen leren zich naar vorm en inhoud uit te drukken bij het geven en vragen van informatie, het uitbrengen van verslag, het geven van uitleg, het instrueren en bij het discussiëren.