Het VTS gesprek als beeldend startpunt
Bij VTS gaat het om tijd nemen om open en zonder oordeel te kijken, onderzoeken, luisteren naar en voortbouwen op elkaars observaties. Tegelijkertijd leren kinderen kritisch denken en verbetert hun taalvaardigheid: kinderen vergroten hun woordenschat en leren beter formuleren. Er is geen goed of fout, wel zijn er zijn verschillende kijk- en denkwijzen. Leerlingen ervaren dat iedereen anders is, anders kijkt, anders denkt en leren elkaars verschillen te accepteren.
In deze deskundigheidsbevordering worden verschillende vakken gecombineerd. Taal; spreek -en luisterdoelen, woordenschat, associëren, creatief schrijven, beeldende vorming, ze zullen allemaal aan bod komen.
De VTS-methode leidt tot een verdiepende en actieve deelname aan het gesprek. Het is niet nodig om kennis van kunst te hebben om deze methode in te zetten binnen jouw onderwijs.
Een verrassend inspiratiemoment met een beetje theorie en vooral veel zelf doen en ervaren.








